semut-semut yang prihatin

semut-semut yang prihatin
semut-semut yang prihatin

Ahad, 11 April 2010

budak baru belajar..

salam untuk semua..
ini merupakan percubaan pertama untuk mewujudkan blog..
mgkn terpengaruh dngan teknologi skg..smua mau di cuba..tapi lagi bgs untuk mencuba yang menjurus kepada kebaikan daripada keburukan..sama2 la kita menghargai teknologi yang wujud masakini.skg kita sdh berada di tahun 2010..tapi adakah kita terfikir apa yang berlaku 10 tahun lalu..

mgkn sepuluh tahun lalu kita masih mencari2 atau belum tahu lagi dengan teknologi skg..terutama budak kampungan mcm saya..lambat terima teknologi..tapi ok la kan skg boleh jg terima penguasaan alam maya..

kalau dulu saya masih teringat lagi karangan pasal teknologi alam maya,globalisasi,internet,angkasa lepas,cita-cita dan macam2 lagi..cuba kita fikirkan apa yang kita karang dulu dengan apa yang berlaku skg..
banyak sangat yang berlaku..banyak sangat yang berubah..dulu kita tidak terfikir apa yang kita inginkan skg..tapi skg kita sudah tau berfikir apa yang kita ingin untuk masa depan kita..
setiap hari kita menghadapi cabaran..hanya yang kuat jak dapat menghadapi cabaran sekarang...jangan duduk jak tanpa bertindak..dan jangan bertindak tanpa berfikir...

itu jak pembukaan untuk blog ni..nanti ada masa kita akan bincangkan topik lain...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan