semut-semut yang prihatin

semut-semut yang prihatin
semut-semut yang prihatin

Isnin, 9 Mei 2011

Sejarah Masyarakat KadazanDusun

Generasi masakini hanya tahu dirinya berbangsa dusun..tapi tidak tahu asal usul bangsa itu sendiri..apalagi jika berlakunya perkahwinan campur..selalunya ramai generasi yang berkahwin campur dan tidak tinggal di kawasan komuniti masyarakat kadazandusun menyebabkan sesetengah generasi kahwin campur tidak berminat untuk mengetahui asal-usul bangsa sendiri..
di sini saya link sedikit tentang asal usul bangsa dusun..boleh baca disini harap2 siapa yang ada info mengenai asal usul bangsa dusun..tolong link di blog ni..
BERSATU DEMI BANGSA..

1 ulasan:

  1. Saya ini orang kadazan dusun, tapi saya malu atas kaum saya sendiri, kebanyakkan orang kadazandusun tidak tahu asal usul dan adat kaum sendiri. Yang lagi memalukan mereka kata mereka dusun/kadazan tapi tidak tahu pun satu adat, budaya kaum kadazan dusun. Saya betul2 malu atas kaum saya sendiri yang hanya berlagak kadazandusun tapi apapun tidak tahu.

    BalasPadam