semut-semut yang prihatin

semut-semut yang prihatin
semut-semut yang prihatin

Rabu, 20 April 2011

Hidup itu mudah?

Terima kasih kepada rakan2 di atas..lama da tak jumpa mereka..takziah kepada keluarga benidik(berdiri paling kiri)beliau telah meninggalkan kita untuk selamanya..
dia merupakan kawan yang sangat baik..kami sekelas,sekumpulan dalam menjayakan apa juga projek di sekolah..main bola dan belajar di meja yg sama..
tidak lupa juga kepada kawan2 yang sentiasa memberi bantuan dan menerima saya dalam kelas korang dulu..
bermula dari sini lah saya mula untuk hidup berdikari..seorang diri datang ke sekolah ini untuk belajar..semangat itu sampai sekarang masih saya praktikkan..
terima kasih kepada ibu bapa saya sebab sangat memahami..
jangan jadikan kesusahan itu melemahkan semangat kita untuk berjaya..
jangan mengharapkan ibu bapa kita memberikan harta kepada kita tanpa berusaha..
terimalah cabaran dengan mencari rezeki sendiri..
pengalaman telah mengajar saya erti hidup sebenar..
bukan mudah menempuhi cabaran tanpa dugaan..
saya akan sentiasa ingat kata2 guru saya.
'bukan susah untuk menjadi susah dan bukan senang untuk menjadi senang'
kata2 itu akan sentiasa menjadi azimat untuk saya..
terima kasih kepada guru2 saya yang pernah mengajar saya dulu..
terima kasih tidak terhingga kepada ibu bapa saya..
dan orang yang di sayangi serta sentiasa di sisi saya juga tidak di lupakan..
iaitu isteri kesayangan ku..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan