semut-semut yang prihatin

semut-semut yang prihatin
semut-semut yang prihatin

Selasa, 19 April 2011

Mari belajar bahasa dusun....

Bahasa melambangkan bangsa...tapi generasi sekarang ramai yang tidak tahu menggunakan bahasa ibunda masing-masing..mungkin disebabkan banyak faktor yang mempengaruhi kehidupan masing-masing..kepada semua sahabat-sahabat yang berbangsa dusun..sila klik untuk belajar bahasa dusun.hargailah bahasa ibunda kita,walaupun bahasa malaysia dan english menjadi pertuturan harian tapi janganlah abaikan bahasa ibunda kita..

Adakah perkahwinan campur akan menenggelamkan ciri-ciri bahasa dusun???

sekarang saya bertugas dan berkahwin dengan orang yang berlainan bangsa..tapi bahasa dusun saya masih di kekalkan..setiap kali balik kampung saya akan sentiasa bertutur dalam bahasa dusun dengan kawan2 serta orang tua saya..harap2 saya dapat mengekalkan bahasa dusun sampai ke generasi yang akan datang..

Bahasa tunjang bangsa...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan